Anita Bigom

adresse Adresse

Kærvej 18, 9530 Støvring

Åbningstider Åbningstider

Mandag til torsdag fra 06.30 - 16.15 og fredag til 15.30.

Husdyr Husdyr

Til vores hjem hører også vores lille hund Thilde (dansk svensk gårdhund), 3 høns Pylle, Rylle, Kylle. Alle dyr er børnevenlige.

Information Min hverdag med børnene

I hverdagen bliver børnene inddraget i de daglige gøre mål som f.eks borddækning, bagning og oprydning, så de på den måde oplever at være en del af fællesskabet. I hverdagen bruger jeg babytegn til at kommunikere med de mindste. Babytegnene er med til at styrke forståelsen barn og voksen imellem, samt den kropslige bevidsthed og hjælper sprogudvikling i gang. Sang og musik prioriterer jeg højt. Det bringer masser af glæde og smil med sig, giver et godt socialt samspil børnene og jeg imellem, og det er med til at stimulere børnenes sprog - og gennem sanglege styrkes deres motorik. Udelivet er også en stor del af vores hverdag året rundt, da det er skønt og sjovt at gå på opdagelse i naturen alle årstider og det indebærer samtidig masser af frisk luft og børnene oplever glæde ved at bruge kroppen både i haven og på ture. Udenfor finder vi tit ting, som vi undersøger derude og nogle af tingene tager vi med indenfor, så vi kan snakke mere om dem hjemme og lære om dem.

Samarbejde med forældre Samarbejde med forældre

I hverdagen er det meget vigtigt, at børn og forældre føler sig trygge hos mig.
Jeg lægger vægt på et åbent og tillidsfuldt forældresamarbejde. Tryghed er altafgørende for jeres barns trivsel hos mig og for et godt forældresamarbejde. Derfor gør jeg meget ud af en god start for jeres barn. Det danner hele grundlaget for vores videre samarbejde.
Jeg laver et nyhedsbrev til forældrene ca. 6-8 gange om året. Dette brev er ment som en hjælp til at få et overblik over de forskellige ting (ferie, arrangementer, gæstepleje og kursuser). Derudover skriver jeg lidt om hvordan det går i børnegruppen og hvad vi har gang i. Brevet sendes digitalt til forældrene.
Hos mig er der altid plads til spørgsmål, nye ideer og undren over vores hverdag.

Værdi i mit arbejde Værdi i mit arbejde

Tryghed, anerkendelse, ansvarlighed, fællesskab, udfordring.
Jeg stortrives med det daglige samvær med børnene og liv omkring mig.
Samtidig føler jeg mig utrolig privilegeret at få lov til at være en del af så̊ mange børns start på livet og få lov til at være med til at præge deres opvækst med min faglighed og bedste intentioner.
Jeg prioriterer nærværet og oplevelsen af at være en del af en gruppe og det sociale højt både ude og inde - hjemme og på ture. Det viser sig både i samtale om det, vi tænker, ser og oplever sammen, i sang, i højtlæsning, i leg, i kreative aktiviteter, i bevægelse/motorik, i naturudforskninger, under måltider, i sjov og spas og i de mange knus og kram
Jeg er en nærværende voksen, der samtidig også prioriterer børnenes frie leg højt. Legen er vigtig for barnets videre udvikling - både personligt og socialt.
Det er vigtigt for mig, at børnene har en hyggelig, god og tryg hverdag med faste rutiner, med masser af leg ude som inde. Det er vigtigt, at det er et sted, hvor de kan føle sig hjemme, og at de har en hverdag fyldt med kærlighed og kram. Jeg vil derfor altid, bestræbe mig på at give udfordringer til det enkelte barn, således barnet udvikles og udfordres på det niveau han eller hun befinder sig på. Det er både motorisk, sprogligt og socialt.
Jeg lægger vægt på at tilgodese det enkelte barns behov og forskellighed og at barnet får lov til at udvikle sig i sit eget tempo.

Legestuegruppen Legestuegruppen

Jeg er tilknyttet legestuegruppen Girafferne, som mødes torsdage i ulige uger i legestuelokalerne i daginstitutionen Kronhjorten - Kronhjorten 2, 9530 Støvring. Du kan læse informationer om Girafferne nederst på siden.

Kursus Kursus

● Førstehjælp
● Baby Falck
● Sprog