Børnehuset Rådyret

Åbningstider Åbningstider: Mandag til torsdag 06.30 - 17.00 og fredag 06.30 - 16.00

Telefon Telefon: 99 88 81 33

Velkommen til børnehuset Rådyret. Vi er en aldersintegreret institution fra 0-6 år, der er opført i februar 2019. I vuggestuen er vi normeret til 30 børn og i børnehaven er vi normeret til 60 børn.

Da vi er en integreret institution, har vi et tæt samarbejde mellem vuggestue og børnehave. Dvs. vi åbner sammen om morgenen – lukker sammen om eftermiddagen, og leger sammen når muligheder er for det på legepladsen eller inde. Dette gælder for de børn i vuggestuen der udviklingsmæssigt er klar til det. At alle børn og voksne kender hinanden, giver en tryghed for børnene, når de skal skifte fra vuggestue til børnehave.

Tryghed er et af vores nøgleord og skabes ved nærværende voksne, der gør det trygt for barnet at agere i det store fællesskab. Vi vil, at barnet skal have en følelse af at være en del af en gruppe bl.a. ved at lege, i større eller mindre legegrupper, både ude og inde, hvor egne behov indgår i samspil med andres behov. Legen hos os har stor betydning, da det er i leg hverdagshændelser bliver omsat, identitet udvikles, roller afprøves, venskaber knyttes og indre og ydre styret konflikter bearbejdes.

Tryghed skabes også gennem samarbejde mellem jer forældre og pædagogerne i børnehuset. Vores samarbejde med jer er grundlæggende for barnets trivsel. Vi afholder opstartssamtale, så vi kan lære hinanden at kende inden barnet starter i institutionen. I hverdagen inviterer vi til åben dialog, hvor vi kan drøfte emner, der har betydning for jeres barn.

I Børnehuset Rådyret ser vi barnet som et enestående individ og prioriterer, at barnet føler sig set og hørt i mødet med den voksne. Dette sker gennem dialog og aktiviteter. Aktiviteterne er en blanding af aktiviteter der er bestemt af voksne og fri leg. I den frie leg er den voksne med på sidelinjen klar til at guide og justere sig til det der foregår imellem børnene.

Tilsynsrapport Vuggestuen

Shape Created with Sketch.

Tilsynsrapport Børnehaven

Shape Created with Sketch.