Børnehuset Kronhjorten

Åbningstider Åbningstider: Mandag til torsdag 06.30 - 17.00 og fredag 06.30 - 16.00

Telefon Telefon: 99 88 87 00

Børnehuset Kronhjorten er en 0-6 års institution, som er normeret til 20 vuggestuebørn og 70 børnehavebørn. Vi er beliggende i et skønt område, hvor nye byggerier blomstrer omkring os. Vi har en fantastisk stor legeplads med masser af udfoldelsesmuligheder for både vuggestue- og børnehavebørn.

I børnehuset Kronhjorten har vi en relations-og ressourceorienteret pædagogik (ICDP). Vi har fokus på sprogarbejdet fra de starter i vuggestuen til de slutter på den ældste gruppe i børnehaven. Alrummet og stuerne er inddelt i små inspirerende læringsmiljøer, som understøtter børnenes leg og muligheder for læring, trivsel og udvikling. Vi ser os selv som ét hus – vuggestuen og børnehaven starter og slutter dagen sammen. Fra ca. kl. 7.30 er vi opdelt i vuggestue og børnehave.

Inde i vuggestuen holdes der hver dag samling, hvor sanglege og sproget er omdrejningspunkt. Dagene planlægges efter børnegruppens behov, hvor motorik og selvhjulpenhed er en stor del af det at være vuggestuebarn.

Inde i børnehaven er børnene aldersopdelt i 3 grupper, Muldvarpen, Pindsvinet og Ræven, som også er de grupper børnene spiser i. Der er fast personale knyttet til alle grupper. Grupperne holder hver dag samling, gennemgår dagens program og laver aktiviteter sammen.

Vi har stor fokus på relationerne børnene imellem, samt at skabe relationer til jer forældre. Vi tror at jo større samarbejde, vi kan have med jer forældre, jo bedre udviklingsbetingelser giver vi jeres barn. Derfor vil I møde et personale, der aktivt går i dialog med jer.

Hjertelig velkommen til jer fra Personalet i Børnehuset Kronhjorten

Tilsynsrapport børnehaven

Shape Created with Sketch.

Tilsynsrapport Vuggestuen

Shape Created with Sketch.