Lotte Møller

adresse Adresse

Dalgården 8, 9530 Støvring

Åbningstider Åbningstider

Mandag til torsdag fra 06.30 - 16.15 og fredag til 15.30.

Husdyr Husdyr

Ingen

Information Min hverdag med børnene

Vi planlægger dagen efter børnenes alder og udvikling. Der skal være plads til forskelligheder og hvordan det enkelte barn har det.
Hvis vi er indenfor, er der masser af plads til leg og fordybelse i det der nu er gang i. Vi synger meget, leger sanglege med fagter, der er også tid til hyggelig højtlæsning. Lave puslespil, tegner eller hvad vi finder på.
Udenfor er der rig mulighed for at køre på scooter, rutsje, lege i legehus eller lege i sandkassen. Vi har i nærheden en natursti, hvor vi kan gå ture også uden at skulle holde i hånden hele vejen. Det giver mulighed for at se/føle på naturen og bruge sin motorik. Jeg inddrager de 6 læreplanstemaer i mit arbejde med børn:
1.    Barnets alsidige personlige udvikling
2.    Sociale kompetencer
3.    Sprog
4.    Krop og bevægelse
5.    Naturen og naturfænomener
6.    Kulturelle udtryksformer og værdier.

Samarbejde med forældre Samarbejde med forældre

Jeg mener, at ærlighed og en åben snak med jer forældre er med til at skabe en god tid i dagplejen. Der skal altid være tid til den daglige snak omkring barnet.
For mig er det vigtigt, at I stiller spørgsmål, hvis der er noget, der undrer jer omkring jeres barns dag i dagplejen og at I også fortæller, hvis der er noget, jeg skal vide omkring barnet.

Værdi i mit arbejde Værdi i mit arbejde

Omsorg nærvær og tryghed er vigtig i mit arbejde med børnene, hos mig er der plads til alle og de forskelligheder der er.
I min dagpleje vil I opleve et hjemligt miljø med genkendelighed og der er altid tid til trøst og kram. Jeg mener at det er vigtigt at lære børnene at omgås hinanden på en anerkendende måde lære at tage hensyn til hinanden.
Jeg tilstræber at børnene bliver så selvhjulpne som deres alder tillader det fx ved selv at lære at tage tøj/sko af og på, det er godt at lære inden deres videre færd i børnehaven.

Legestuegruppen Legestuegruppen

Jeg går i legestue torsdage i ulige uger i legestuegruppen Girafferne, som ligger i legestuelokalerne i daginstitutionen Kronhjorten - Kronhjorten 2, 9530 Støvring. Du kan læse informationer om Girafferne nederst på siden.

Kursus Kursus

•    Grundkursus for dagplejer
•    Supplerings kursus for dagplejere
•    MED uddannelse
•    Løfteteknik
•    Førstehjælp
•    Babyfalk
•    Reggio Emilia
•    De hundrede sprog
•    Kost og ernæring
•    Børns udtryksformer
•    Musik og rytmik
•    Tema-aften om tegn på sexuelle overgreb på små børn
•    Børns kompetenceudvikling 0-5 år
•    Kommunikation
•    Børns sprog og motorik
•    Deltaget i arbejdsgruppe om babytegn
•    ICDP kursusforløb 2014 "relations- og ressourceorienteret pædagogik i dagplejen"

Kursus Uddannelse og erfaring

•    Uddannet Farmakonom
•    Har været dagplejer siden 1995
•    Tidligere siddet i MED-udvalget.

Tilsynsrapport Tilsynsrapport

Du vil kunne læse den seneste tilsynsrapport her nedenfor

Tilsynsrapport

Shape Created with Sketch.

Legestuegruppen Girafferne

Shape Created with Sketch.